torsdag 5 februari 2009

Movie Time!

Idag så var man ledig, jag sov hyfsat länge. Jag har ganska svårt att sova nu för tiden, men det ska nog lösa sig tids nog.

När jag gick upp så fick jag till min glädje se att jag hade fått ner filmen Bolt!

Handling:
För hjältehunden Bolt är varje dag ett spännande äventyr med faror bakom varenda hörn åtminstone så länge kamerorna filmar. När den lilla tv-stjärnan kommer på avvägar från studion och hamnar i New York börjar äventyret på riktigt, när han försöker ta sig hem på en resa i verkliga livet. Det enda Bolt har att förlita sig till är desuperkrafter han tror han har men saknar, och två nyvunna vänner: en övergiven katt och en hamster med dille på tv. Snart upptäcker Bolt att maninte alls behöver superkrafter för att vara en hjälte på riktigt.

Det var en grymt bra film, måste ses!

Senare så undrar min vän Jon undrade om vi skulle hitta på något, så jag tänkte "Why not". Så jag åkte hem till honom och så bestämde vi att vi skulle se en rulle på bio, då fick det bli Valkyria!

Handling: Mitt under andra världskriget gjordes ett försök att mörda Adolf Hitler. Det här är berättelsen om mannen som försökte, Claus von Stauffenberg.

Filmen var faktiskt bra, men jag stör min så otroligt mycket att dom pratar engelska när dom är tyskar och är i Tyskland! Men annars en jätte bra film.

Efter all film så har jag inte gjort så mycket mer, ska nog gå och lägga mig.



Peace...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar